22 май 2019
На 29.06. бях част от TEDxUNWE. Под мотото “Global Minded” конференцията се проведе в най-големия икономически университет в страната. Бях поканен заедно с още над 15 лектори да споделим идеите, в които вярваме и за които е важно да се говори.
Още с качването си на сцената видях над 100 млади очи вперени в мен. Чувството, че мога да споделя полезен опит, да посея въпроси, които може би ще начертаят нов път, е прекрасно. Помолих хората в залата да си затворят очите и да си представят какво искат за себе си и за децата си.
Разбира се, никой не си представи разруха, унищожение, пластмаса, кофти храна, кофти въздух. Всички бяха помечтали за нещо красиво и приятно, което искат да изживеят. Вярвам, че мисията на дедите ни – основоположници на индустриалната ера, е била да осигурят добър живот точно на нас и на следващите поколения.
Със сигурност в много сфери на живота и ние следваме тази мисия и днес индустриалната ера е подобрила изключително много качеството на живот.
Насочих вниманието към моята философия, върху която работя вече повече от четири години, към това, в което за вярвам и предавам чрез тренингите си начинът, по който ние, като общество, продаваме, не е начинът, по който потребяваме. Много хора разделят и слагат всичко върху потребителската култура. Потребителят иска! По-бързо и по-евтино… Това е лъжа. Търговецът иска по-голяма печалба. Търговецът иска по-бързо и по-евтино, за да може по-бързо да усвоява своите парични потоци, и това е окей. Няма нищо лошо в печалбата.
Да имаме печалба е хубаво, но когато затворим очи, не мислим за печалба. Всеки, и аз вярвам това, си е представил по-добро бъдеще за себе си и децата си. Изборът, който правим ежедневно като потребители и как влияем на потребителската култура – беше моята тема на TEDxUNWE.
Интересно е становището, че ако рибата се вмирисва откъм главата, то потребителската култура се вмирисва откъм продажбите. Аз вярвам, че ако ние правим добри и качествени продажби, има начин да съхраним обществото, да съхраним природата и културата. Имаме шанс!
Ние като потребители правим това, което ни каже търговецът. Конкуренцията е лесна на база ниска цена или бърза доставка. Предизвикателство е да се конкурираме на база грижа за природата, грижа за обществото, грижа за бъдещите поколения – грижа и любов.
Думата любов извика усмивки на лицата на моята аудитория и аз знаех, че мисията е изпълнена и идеята за любовта в продажбите е посята.